Ogromna ilość faktur wchodzących z firmy musi być opisana, zatwierdzona i wysłana w określonych terminach. Proces ten może odbywać się w sposób tradycyjny, ale także poprzez elektroniczny obieg faktur. Dzięki temu każda firma zyskuje na zwiększonej wydajności, łatwiej eliminuje błędy związane z ponownym wprowadzeniem faktur, redukuje koszty. Nadawca faktury może automatycznie otrzymać informację o odebraniu faktury przez klienta. Proces elektroniczny w żaden sposób nie wyklucza możliwości wydruku faktury, jeśli zaistnieje taka potrzeba, jednak w wielu przypadkach elektroniczny obieg faktur zapobiega zbędnym wydrukom i oszczędza ogromne ilości papieru, co nie jest bez znaczenia, biorąc pod uwagę wydatki firmy. Elektroniczny obieg faktur to szansa na eliminację duplikatów faktur wysyłanych przez dostawców oraz krótszy czas pojedynczego przepływu faktur. Cały system zdecydowanie poprawia przepływ środków finansowych i ich zatwierdzanie. Elektroniczny obieg faktur ułatwia także wyszukiwać bieżące i archiwalne faktury.